יום שני, 20 באוקטובר 2014

ספסלים ומספר נקודות למחשבה

ספסלים הם אותם רהיטים פופולריים במיוחד שאנחנו רגילים למצוא במגוון רחב מאוד של מקומות. כך למשל, יש ספסלים ברחוב לשימוש הציבור, יש ספסלים בגינה לשימוש של אורחים, יש ספסלים בבית המשפט, ויש ספסלים בגינות ציבוריות. למעשה, הספסלים מלווים את האדם במגוון עצום של מקומות, ויש לכך סיבות טובות מאוד.
ראשית, הספסלים הם רהיטים נוחים מאוד. לכל אחד נעים לשבת עליהם, להירגע, לנוח, ולשאוף קצת אוויר ושלווה ולנוח מתלאות היום יום והחוץ. שנית, הספסלים הם רהיטים יחסית פשוטים מאוד לייצור ולהרכבה. מדובר בסך הכל בשתי רגליים ובמושב. כמובן שיש סוגים רבים של ספסלים, ויש דגמים רבים של ספסלים. יש ספסלים אשר מעוצבים בסגנון יוקרתי יותר, ויש ספסלים אשר מעוצבים בסגנון פשוט יותר. למעשה, לכל מטרה אפשרית ניתן ליצור את הספסל המתאים לה ביותר מבחינת העיצוב, הסגנון והחומר ממנו הספסל עשוי.
שלישית, ספסלים הם רהיט אשר מיד מספר למי שמסתכל עליו מה המטרה שלו. הספסלים מיד מזמינים לישיבה, והם קורצים לאנשים רבים לבוא ולהנות מהם. הם מעניקים תחושה של נוחות בתוך אי סדר, או תחושה של שלווה בתוך לחץ ומהומה. לכן, הספסלים הם כל כך פופולריים בכל מני מקומות ועבור מגוון רחב מאוד של אנשים ושימושים.
ספסלים למעשה הם הרהיט הנפוץ ביותר שניתן לחשוב עליו. מדובר כנראה באחד הרהיטים הראשנים מסוגם בהיסטוריה, ומעין הרחבה של הכיסא הפשוט. בסך הכל, ספסל הוא כיסא פשוט אשר מורחב ומאפשר ליותר אנשים לשבת עליו, או לאדם אחד אפילו לשכב עליו.

כיום ניתן לייצר ספסלים ממגוון רחב מאוד של חומרים. כך למשל, יש ספסלים ממתכת, מברזל, מאבן, מאלומיניום, מעץ ועוד. לכל חומר שונה ממנו מיצרים ספסלים, יש יתרונות שונים וחסרונות שונים. כמו כן, לכל חומר יש איזו אווירה שהוא משרה על האנשים, ולכן כל חומר נהוג בשימוש עבור מטרה אחרת. כך למשל, ספסלים מעץ מתאימים במיוחד להזמנה לישיבה. העץ הוא חומר נהדר אשר יכול להשתלב היטב בכל מקום ובכל סביבה, טבעית יותר או פחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה